19 Haziran 2019 Çarşamba

We Are Bad liars

Ne zaman bu kadar kötü yalancılar  olduk acaba? Doğruları kati surette savunurken hemde . Tükürüğümüz de boğulacağız salladığımız yalanlardan. Her gün yeni bir yalanın koynuna atarken dillerimizi nasıl yanacağımızın hesabını yapmak o fırıldak aklımızın ucundan geçmiyor bile. Varsa yoksa kendi doğru sandıklarımızın gerçekliğinin haykırılmasını istiyoruz Duyamayınca da yeni bir yalan daha salıyoruz ortamın dönek havasına. Hava dönüyor gün dönüyor biz de dönen tek şey dönemlerimiz.  Kendimize oluşturduğumuz dönemin ucundan kıyısından yeni bir ümit bulup onun da anasını belliyoruz. Beslenecek bir duygu kalmayana dek zerresine kadar sömürüyoruz. Doyana kadar doyduğumuzu hissedene kadar. Ne kadar kötü yalancıysak o kadar hızlı yakalanıyoruz vicdanımız ilerde çevirme yapıyor. Daha çok prova yapmamız gerektiğini hatırlatıyor. Ve bir daha ki yalana biraz daha hazırlıklı girişiyoruz. Yutturuyor muyuz hayır. Çünkü biz yalan söylemekte başarısız kötü yalancılarız. Ele veriyoruz kendimizi  kurduğumuz bazı cümlelerde. Açığımızı enselettiriyoruz kendi elimizle. Bozguna uğruyoruz yalanı ustalaştıramadığımız için. Yalandan da vaz geçemiyoruz yalansız da duramıyoruz bir yerde. Yalan da başarısız olanlar her dem karşılaşıyor bir yerde ne kadar birbirlerine benzeseler de kötü yalancılar yapamıyorlar aynı yerde. Ayrı yerlerde iyi yalancılarla anlaşmak daha kolay geliyor. Kolay da işimize geliyor. Biz kötü değiliz sadece kötü yalancıyız. Herkes neye inanmak istiyorsa onu duymak istiyor, ve özgür bırakıyoruz duymak istediklerini. Onlar yalanı gerçeğe tercih etmek istiyorlarsa bir yeni yalan daha sallıyoruz, arz talep netice de yalan da yalan sayılmaz. Sadece biraz daha az bir gerçeği süslü bir şekilde sunuyoruz taleplerine. Hayırlı olsun diyoruz yeni yalanın biraz da böyle oyalan. Siz  bekleyin ilerde daha mantıklı yalanlar bulurum biraz üzerinde çalışıp yeni bir kılıfla getiririm önünüze. Sizi mutlu etmek benim görevim ne de olsa alın bu da size  özel olsun, sizin için en yeni en en en harika çalışmam. Çok çaba sarf ettim kaç doğrumu heba ettim bu uğurda sırf siz  üzülmeyin  diye. İyi bir yalancı olmak o kadar kolay değil öğreneceğiz açık bırakmamayı, iyi yutturmayı, kılıfını cuk oturanından yapmayı, kişiye özel yalanlar bulmayı... Acemiyiz üstad! Koydum kafaya, yalanda master yapmaya. Hissetmediğim bir çok şeye şakadanak evet diyebildiğim ve 'hayır'ı lügatımdan kaldırdığım o gün siz bile alkışlayacaksınız beni ayakta. Göreceksiniz yalancılığı nasıl mesleğe çeviriyorum ve nasıl mutlu oluyorum. Nasıl herkesi de mutlu ediyorum. Gerçek dünyaya hoş geldim. Evet elim boş geldim ama size kocaman bir yalanla geldim sizi seviyorum tüm yalanlarınıza tüm haksızlıklarınıza, kötülüklerinize, tüm hatalarınıza rağmen. En kişiliksiz olanınızı bile çok seviyorum. Sizi kendimden bile çok seviyorum. Kendimi atarım sizi atmam. Benden daha değerlisiniz siz hepiniz. Ben kimim ki? Sahi ben kimim, kimdim, kim olmam lazımdı onu da hatırlamıyorum. hatırladığım tek şey iyi bir yalancı olmaktı...Hepinize yalandan başarılar diliyorum, pardoncağızım yalan konusunda başarılar diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder